STRATEGY & ANALYSIS

電通グループの膨大なマーケティングデータに加え、ファッション・ラグジュアリーブランドのデータベースを兼ね備え、それらのデータをザ・ゴール独自の分析手法を用いて、マーケティング活動をサポートいたします。

 

BLUXブランド調査

ザ・ゴールと電通にて共同で調査している「インポートファッションブランド調査」。2006年から、定点観測を行い18年間のファッションブランドのコンディションが蓄積されるデータソース。ラグジュアリーブランドを中心にファッション・宝飾&時計約175ブランドが対象。9,000サンプルを保有し、ファッション関連データベースとしては国内最大規模の調査。ブランド浸透度、購買行動把握、コンタクトポイント把握が可能。

LAND分析

購入経験および購入意向の有無で消費者を4つに分類しその割合を分析。クライアントの戦略開発に欠かせない分析指標を提示。

ファネル分析

戦略開発には欠かせない消費者の購買行動プロセス(認知・好意・購入意向・再購入意向)を分解しコンバージョンレートを割り出し各ステージでのボトルネックを明確化。

コレスポンデンス分析

クロス集計による競合ブランドとの項目別(Brand Attribute, Brand Benefit, Brand Image)の関係性を可視化。

ブランドパワー分析

「ブランド資産」と「ブランド活力」の観点からポジショニングを行い競合ブランドとの距離を把握する分析。

 

GOAL IGA

SNS上でのコミュニケーションの変化が加速する中、2022年、ザ・ゴールはインスタグラム投稿画像の分析を目的とした新規ツールを導入。ブランドやキャンペーン、商品と消費者を結ぶ投稿分析が可能。

インスタグラム投稿画像分析

Instagram上の投稿内容をハッシュタグ単位で情報収集、その傾向を分析。ハッシュタグに加え、投稿画像をAIで解析しInstagram上での投稿傾向をより精緻に分類可能。フォロワー数や各投稿のいいね数の相関分析も可能。豊富な経験を持つザ・ゴールのエキスパートがデータ解析、消費者インサイト深堀、キャンペーンの効果・話題性を測定し、ブランドの次のアクションを示唆。

 

ブライダルジュエリー調査

人口減少に伴う、市場縮小への打ち手とするため2020年より調査を開始。ミレニアル世代を中心とした花嫁のブライダルジュエリーに対する意識・購買行動・情報収集の変化を定量調査・定性調査により深耕。婚約指輪50万円以上の中~高価格帯購入層を中心に、ミレニアル花嫁のクラスター分析を実施、ブライダルジュエリー購入に到るまでのカスタマージャーニーを可視化。

因子クラスター分析・カスタマージャーニー

ミレニアル花嫁を対象に、本調査サンプル約400ssに、生活価値観・結婚意識に関する64項目を用い因子分析を実施。また、定性調査にて、ブライダルジュエリー購入に至るまでの メディアを含むカスタマージャーニーを可視化。

 

THE GOAL FASHION COMMUNITY

「 THE GOAL Fashion Community 」 は、あらゆる属性・テイストのファッション高感度層を集めたザ・ゴールオリジナルのコミュニティー。リクルーティングの難易度が高い“ファッション高感度層”、“リアルなラグジュアリー購買層”を独自のコネクションを通じてコミュニティー化。専用LINEアカウントを通じて、アンケートやインタビュー、画像収集が可能。彼彼女らの知りたいことをピンポイントでクイックに聴取。彼彼女らの“今の気分” “目利き力”を通して未来予測、様々な仮説検証やビッグアイディアの源泉として活用可能。

ターゲットインサイト深堀 コミュニティーカスタム調査

調査会社のリサーチパネルでは獲得し難い“ファッション高感度層”・“リアルなラグジュアリー購買層”のインサイトの深堀が必要。通常の調査データで得られる「傾向値」の把握だけではなく、ターゲットの「リアルなファッション/ブランドとの関わり」「これからの未来予測」をクイックに聴取理解することが可能。

 

Gen Z ラボ

リアルな声を集めるべくZ世代を中心としたメンバーにて構成​。多種多様でありながらも新たな感性を持つ若者を「ファッション×マーケティング」で紐解く。デジタルネイティブ世代自らが考える企画立案や周りで流行っているメディアを取り入れたプランニングだけでなく、定量/定性での市場調査、Z世代ならではのKPI設定など自分たちが体感してきた経験を軸にファッション業界の課題を解決。

 


 

We combine the Dentsu Group’s vast marketing data with a comprehensive database of fashion and luxury brands and leverage this data with The Goal’s unique analytical methods to support clients’ marketing activities.

 

BLUX BRAND SURVEY

The “Import Fashion Brand Survey,” a collaborative effort between The Goal and Dentsu, has been conducted on a yearly basis since 2006. Known as BLUX, this multifaceted survey includes 175 brands, ranging from fashion to watch brands, with a primary focus on luxury brands. By examining key aspects such as the level of brand penetration (image, awareness, purchase intention) and purchase behavior (place of purchase, information sources, media touchpoints, etc.), we perceive changes in each brand as fixed points and reflect these in our planning.

 

LAND ANALYSIS

Consumers are classified into 4 groups based on purchase experience and intention, then analyzed. The analysis provides indicators that are essential for the development of the client’s strategy.

 

FUNNEL ANALYSIS

The consumer purchasing behavior process (awareness, likability, purchase intent, and repurchase intent), which is essential for strategy development, is analyzed to identify the conversion rate and clarify key issues at each stage.

 

CORRESPONDENCE ANALYSIS

Cross-tabulation analysis to visualize the correlation of different recalling items (Brand Attribute, Brand Benefit, and Brand Image) with competing brands.

 

BRAND POWER ANALYSIS

An analysis of positioning from the perspective of “brand assets” and “brand vitality” to determine the distance between the brand and its competitors.

 

GOAL IGA

With the accelerating changes in communication on social media, in 2022, The Goal introduced a new tool for the analysis of images posted on Instagram. GOAL IGA enables the analysis of posts that connect consumers with brands, campaigns, and products.

 

INSTAGRAM POSTS ANALYSIS

Collecting information on Instagram posts by hashtag and analyzing their trends. Posted images are analyzed by the AI for an even more precise classification of trends, and the analysis can also show the correlation between the number of followers and the number of likes for each post. By analyzing the above data, our luxury-expert analysts can dig deeper into consumer insights, measure campaign effectiveness, and buzz, and suggest the next actions for branding and communication.

 

BRIDAL & JEWELRY SURVEY

In-depth quantitative and qualitative research on changes in bridal jewelry awareness, purchasing behavior, and information gathering related to brides (primarily Millennials). The Goal’s bridal jewelry survey can visualize the customer journey leading up to the purchase, with a focus on mid to high-priced purchasers of 500,000+ JPY engagement rings. The study started in 2020 to counteract the shrinking market due to the decline in the population.

 

BRIDAL & JEWELRY SURVEY CLUSTER ANALYSIS

Targeting millennial brides, we conduct a factor analysis of 64 items related to life values and attitudes toward marriage on a sample of approx. 400 brides. In addition, a qualitative study is conducted to visualize the customer journey leading up to the purchase of bridal jewelry.

 

THE GOAL FASHION COMMUNITY

“The Goal Fashion Community” is an original project that brings together highly fashion-conscious consumers of various demographics and tastes. Through a dedicated LINE account, we can conduct surveys, and interviews, and collect images of real luxury shoppers allowing our clients to quickly get accurate insights on specific topics and predict upcoming trends. Such insights, based on the specific moods and mindsets of the survey participants, will be used to create hypotheses for testing marketing activities or core ideas of brand events.

 

THE GOAL FASHION COMMUNITY DEEP-DIVE

The more fashion-conscious consumers are, the more it is necessary to dig deep into real insights that are difficult to obtain from research panels of research companies. The Goal Fashion Community can understand the target’s “relationship with fashion and brands in their real life” instead of the conventional “trend values.”

 

Gen-Z LAB

A unique project aimed at grasping real insights from Generation Z. The lab uses the “fashion x marketing” approach to explore the diverse yet new values of the younger audiences. Based on their own experiences, Gen Z lab members can overcome challenges in the fashion industry by providing a comprehensive set of solutions such as quantitative/qualitative market research, KPI setting pinpointed at Gen Z needs, and strategic planning based on the most engaging media among the digital native generation.